حقایق جالبی از لاک ناخن

استفاده بی‌رویه از لاک و سایر محصولات ناخن باعث بروز مشکلاتی مانند تحریکات پوستی، واکنش‌های آلرژیک، حالت تهوع و حتی مشکلات تنفسی، سرطان و تولید مثل را به خطر می‌اندازد. اما برخی از پولیش‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، اما هیچ ماده شیمیایی خشن ندارند. بنابراین، ناخن‌ها را تقویت می‌کنند و کوتیکول‌ها را تمیز می‌کنند. روغن کوتیکول به صورت ژل استفاده می‌شود و پوست اطراف را صاف و سالم نگه می‌دارد. همچنین از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند. از وب سایت‌های خرید اینترنتی لوازم آرایشی اصفهان می‌توانید مدل‌های مختلف لاک ناخن را سفارش دهید اما حقایق جالبی از لاک ناخن وجود دارد که شاید تا امروز از آن‌ها بی خبر بوده‌اید که امروز ما در این مقاله در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

حقایق جالبی از لاک ناخن

1. لاک ناخن در اوایل ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در چین به وجود آمد. ترکیبات آن شامل موم زنبور عسل، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و رنگ‌های گیاهی بود.
2. پدیدار شدن اتومبیل باعث ایجاد اولین لاک ناخن مدرن شد.
با الگو قرار دادن رنگ اتومبیل توانستند در سال ۱۹۱۶ لاک بدون رنگ را اختراع کنند و اولین لاک ناخنی که در سال ۱۹۳۲ تولید شد به رنگ کرم بود با نام تجاری رِولُن به بازار آمد.
سپس این ماده در دهه ۱۹۲۰ در رنگ خودرو گنجانده شد و الهام بخش یک آرایشگر فرانسوی میشل منارد، که در آن زمان برای شرکت چارلز روسون کار می‌کرد، اولین لاک ناخن مایع را منتشر کرد، که اساساً یک شاخه از رنگ ماشین است.شما حتی می‌توانید آن‌ها را در دستگاه‌های خودکار در فرودگاه‌ها و مراکز خرید در سراسر کشور خریداری کنید.

لاک بدون رنگ

3. یکی حقایق جالبی از لاک ناخن که شاید نمی‌دانستید این است که ناخن‌های اکریلیک در سال ۱۹۷۸ معرفی شدند بوسیله یک دندان‌پزشک اختراع شدند.

4. بیشترین ارزش دلاری یک لاک ناخن به قیمت ۲۵۰ هزار دلار می‌باشد که این لاک پادشاه الماس سیاه است با الماس‌های ۲۶۷ قیراط ساخته شده است.
این افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ بود و احتمالاً به دلیل مورد علاقه گرفتن هنر ناخن بود.
پس از معرفی Technicolor، ناخن‌های جسور ریتا یک حرکت پولیش را راه اندازی کرد. خیلی بعد، اوما تورمن به لطف نقش موفقش در فیلم Pulp Fiction، روند جدیدی از ناخن‌های رنگارنگ را شروع کرد.
5. نه مدل لاک ناخن وجود دارد که عبارتند از براق، میکرو براق، اکلیلی، یخ زدگی، درخشندگی، کرم، ریز زرق و برق یا درخشش منشوری، رنگین کمانی، مات، دو کروم و نیمه شفاف.
6 شیشه‌های باز شده لاک ناخن تنها حدود دو سال عمر می‌کنند. زمانی که شما در شیشه لاک را برای اولین بار باز می‌کنید موادی در آن است که تبخیر شده و ترکیبات و قوام لاک را تغییر می‌دهد.
البته که اگر در شیشه را باز نکنید می‌توانید در مدت زمان زیادی آن را داشته باشید.

لاک مشکی7. برخی از لاک‌ها مواد غذایی در خود دارند. شرکت nails لاک ناخن جدیدی را تولید کرده است که از عصاره کلم پیچ و سیر است. او ادعا می‌کند که کلم پیچ باعث صافی و درخشندگی ناخن‌ها می‌شود و سیر عامل تقویت و سفت شدن است.
8. نباید لاک ناخن خود را دور بیندازید.
EPA لاک ناخن را یک زباله خطرناک خانگی می‌داند، بنابراین شما باید شیشه‌های استفاده نشده خود را از نظر فنی در یک مرکز زباله‌های خطرناک پرتاب کنید. (با این حال، حتی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که تنظیم مقررات برای هر خانواده غیرممکن است، بنابراین برای زباله‌های تولید شده توسط فعالیت‌های معمولی خانگی معافیت وجود دارد.)

9. نگهداری لاک ناخن در حمام یا حتی در یخچال کاملاً اشتباه است زیرا سرما باعث فریزه شدن مواد لاک شده و فرمول اولیه خود را از دست می‌دهد و بهتر است لاک را در فضای خشک و به دور از گرما و نور خورشید نگهداری کنید.

10. رنگ کردن ناخن‌ها در هواپیما ممنوع است. در مجموع، بیشتر خطوط هوایی با لاک ناخن در آسمان اخم می‌کنند.

11. لاک ناخن درخشان از نظر فنی غیرقانونی است. طی تحقیقاتی سازمان FDA هنوز این مورد را تأیید نکرده است. رنگ‌هایی که برای لاک‌های درخشان در تاریکی تولید می‌شوند غیرمجاز هستند. اما با این همه حال شما می‌توانید این رنگ‌ها را در قفسه‌های فروشگاه‌های آرایشی پیدا کنید.
بسیاری از شرکت‌ها از جمله OPI برای تولید این مدل رنگ لاک از مواد مورد تأیید FDA استفاده می‌کنند.

12. می‌توانید از لاک ناخن برای جلوگیری از نخ کش شدن جوراب شلواری، نخ سوزن و موارد دیگر استفاده کنید.

طراحی ناخن

لاک ناخن (همچنین به عنوان لاک ناخن یا مینای ناخن نیز شناخته می‌شود) لاکی است که می‌توان آن را برای تزئین و محافظت از صفحات ناخن روی ناخن‌های دست یا پا استفاده کرد. این فرمول بارها مورد بازبینی قرار گرفته است تا خواص تزئینی آن را افزایش دهد و ترک خوردگی یا پوسته شدن آن را سرکوب کند.

3 مدل رایج لاک ناخن

در هر صورت، می‌توانید این را راهنمای خود برای هفت نوع مختلف لاک ناخن که باید بدانید، در نظر بگیرید.

  1. پایه‌ای: بدون رنگ و با اصول اولیه شروع می‌شود.
  2. ژل: یکی دیگر از انواع محبوب ژل لاک است.
  3. اکریلیک: صحبت از ناخن‌های اکریلیک، یکی دیگر از انواع رایج لاک است.

چرا به آن لاک ناخن می‌گویند؟ این یک اصطلاح باقی مانده از روزهای اولیه است که ناخن‌ها به جای رنگ‌آمیزی (یا لاک زدن) مانند امروز صیقلی می‌شدند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.