سوالات در مورد کرم ضد آفتاب

طبق توصیه سازمان پوست آمریکا بهتر است هر روز از یک ضد آفتاب با spf 30 یا بالاتر استفاده کنید چون باعث می‌شود پوست خود را در برابر ۹۷ درصد از اشعه‌های خورشید محافظت کنید. سوالات در مورد کرم ضد آفتاب بسیار زیاد هستند که ممکن است هنگام خرید از مراکز معتبر خرید لوازم آرایشی اصفهان برای شما به وجود آید برای همین ما امروز پاسخ رایج‌ترین سوالات در مورد کرم ضد آفتاب را برای شما آمده کرده‌ایم تا با آگاهی بیشتری محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

رایج‌ترین سوالات در مورد کرم ضد آفتاب

رایج‌ترین سوالات در مورد کرم ضد آفتاب عبارت است از:

  1. چه ضد آفتابی بی خطر است؟
  2. کرم ضد آفتاب با پوست شما چه می‌کند؟
  3. چگونه ضد آفتاب را انتخاب کنم؟
  4. آیا کرم ضد آفتاب شما را تیره‌تر می‌کند؟
  5. آیا کرم ضد آفتاب پوست را سفید می‌کند؟
  6. آیا ضد آفتاب طبیعی وجود دارد؟
  7. آیا استفاده روزانه از ضد آفتاب بی خطر است؟
  8. آیا زدن هر روز ضد آفتاب خوب است؟
  9. مضرات ضد آفتاب چیست؟
  10. آیا می‌توان از کرم ضد آفتاب بدون مرطوب کننده استفاده کرد؟
  11. آیا کرم ضدآفتاب قابلیت از بین بردن لکه‌های تیره صورت را دارد؟
  12. چگونه ضد آفتاب را برای صورتم انتخاب کنم؟
  13. ضد آفتاب 70 بهتره یا 50؟
  14. SPF 30 بهتره یا 50؟
  15. دو نوع ضد آفتاب چیست؟

ضدآفتاب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. چه ضد آفتابی بی خطر است؟

از آنجایی که دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی نسبت به ترکیبات موجود در ضد آفتاب کمتر تحریک کننده هستند، کرم ضد آفتاب معمولاً برای افرادی که پوست حساسی دارند، انتخاب بهتری است.
متخصصان پوست می‌گویند، در حال حاضر، اگر نگران اثرات سلامتی هستید، مطمئن‌ترین انتخاب یک ضد آفتاب به اصطلاح معدنی یا فیزیکی با اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم است. اینها فقط مواد ضد آفتاب هستند که FDA می‌گوید «به طور کلی ایمن و موثر شناخته می‌شوند.

2. کرم ضد آفتاب با پوست شما چه می‌کند؟

کرم‌های ضد آفتاب از پوست محافظت می‌کنند. آن‌ها نقش مهمی در جلوگیری از جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) توسط پوست دارند. اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می‌رساند و می‌تواند منجر به آفتاب سوختگی و سرطان پوست شود.

3. چگونه ضد آفتاب را انتخاب کنم؟

یکی رایج‌ترین سوالات در مورد کرم ضد آفتاب در مورد انتخاب ضد آفتاب از فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان می‌باشد. یک ضد آفتاب با محافظ طیف گسترده انتخاب کنید.
مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب شما دارای خاصیت محافظت در برابر آفتاب (SPF) ۳۰ یا بالاتر باشد.

به نظر اکثر مصرف کنندگان کلمه «مقاوم در برابر آب» همان خاصیت «ضد آبی» است ولی کاملاً اشتباه است و هیچ ضد آفتابی ضدآب یا ضد عرق نیست و هیچ کدام از تولیدکنندگان ضد آفتاب نباید کلمه ضدآب را روی جعبه‌های خود بنویسند.

ضدآفتاب

4. آیا کرم ضد آفتاب شما را تیره‌تر می‌کند؟

اگر ضد آفتابی که استفاده می‌کنید به پوست شما فشار وارد می‌کند (برخی ضد آفتاب‌های شیمیایی می‌توانند این کار را انجام دهند)، ممکن است باعث تیره شدن پوست شود. ثانیاً اگر از ضد آفتابی استفاده کنید که دارای ترکیبات فعال هورمونی (مانند اکسی بنزون) باشد، باعث تیرگی هورمونی پوست می‌شود.

5. آیا کرم ضد آفتاب پوست را سفید می‌کند؟

Sunblock از فیزیک برای انعکاس اشعه UV استفاده می‌کند. به خودی خود باعث سفیدی پوست نمی‌شود که این یک فرآیند شیمیایی است.

6. آیا ضد آفتاب طبیعی وجود دارد؟

زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم تنها مواد طبیعی فعال ضد آفتاب هستند. اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم مواد معدنی هستند که به طور طبیعی در زمین یافت می‌شوند.

7. آیا استفاده روزانه از ضد آفتاب بی خطر است؟

اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست را افزایش دهد. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب ایمن و موثر در دسترس هستند و استفاده صحیح از آن‌ها بسیار مهم است.
استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید و چه رنگ پوستتان می‌تواند از شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت کند.

8. آیا زدن هر روز ضد آفتاب خوب است؟

آیا واقعاً نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب در طول روز دارم؟
اگر در داخل خانه کار می‌کنید و دور از پنجره می‌نشینید، ممکن است نیازی به برنامه دوم نداشته باشید. با این حال، حواستان به این باشد که چند بار از خانه بیرون می‌روید.

خاصیت ضدآفتاب

9. مضرات ضد آفتاب چیست؟

کرم‌های ضد آفتاب به دلیل وجود مواد شیمیایی می‌توانند باعث تحریکات پوستی شوند و در بعضی از افراد واکنش‌های شدیدتری از خود نشان دهند که به خاطر وجود عطر و مواد نگهدارنده تمامی این اتفاقات می‌افتد.

10. آیا می‌توان از کرم ضد آفتاب بدون مرطوب کننده استفاده کرد؟

اگر از ضد آفتاب شیمیایی استفاده می‌کنید، ابتدا باید از آن استفاده کنید. این به این دلیل است که ضد آفتاب شیمیایی برای محافظت از پوست باید به پوست نفوذ کند.

11. آیا کرم ضدآفتاب قابلیت از بین بردن لکه‌های تیره صورت را دارد؟

استفاده از کرم ضد آفتاب برای درمان لکه‌ها و لکه‌های تیره چه به صورت خانگی و چه با مراجعه به پزشک متخصص مؤثر است. به صورت روزانه می‌توانید از کرم ضدآفتاب برای محافظت و پاکسازی پوست خود می‌توانید استفاده کنید.

12. چگونه ضد آفتاب را برای صورتم انتخاب کنم؟

به دنبال SPF ۳۰ یا بالاتر بروید، رنگ پوستتان مهم نیست، همیشه باید از اشعه‌های مضر UV در امان بمانید.

13. ضد آفتاب 70 بهتره یا 50؟

کارشناسان می‌گویند کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۵۰ ارزش خرید ندارند. آن‌ها فقط محافظت اندکی بهتر ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین ممکن است شما را تشویق کنند که بیشتر زیر نور خورشید بمانید. در عوض، SPF بین ۱۵ تا ۵۰ را انتخاب کنید، آزادانه اعمال کنید و بارها درخواست دهید.

14. SPF 30 بهتره یا 50؟

یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 شما را در برابر 9607 درصد از اشعه‌های UVB محافظت می‌کند، در حالی که SPF 50 به معنای محافظت در برابر حدود 98 درصد از اشعه‌های UVB است. هر چیزی فراتر از SPF 50 تفاوت بسیار کمی از نظر خطر آسیب ناشی از نور خورشید ایجاد می‌کند و هیچ کرم ضد آفتابی 100٪ در برابر اشعه UVB محافظت نمی‌کند.

شناخت ضدآفتاب

15. دو نوع ضد آفتاب چیست؟

دو نوع ضد آفتاب مختلف وجود دارد، شیمیایی و فیزیکی. کرم‌های ضد آفتاب‌های شیمیایی از بیش از دوجین ماده استفاده می‌کنند که در صورت استفاده در لایه بالایی پوست جذب می‌شوند.
آن‌ها با پوست واکنش نشان می‌دهند تا اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و قبل از اینکه به پوست آسیب برسانند به انرژی تبدیل می‌کنند.

16. نوع پوست خود را تشخیص دهید

پوست معمولی، اگر در بینی و پیشانی خود کمی درخشش دیدید، پوست طبیعی دارید.
پوست چرب، اگر روی بینی، پیشانی و گونه‌های شما براقیت زیادی داشته باشد، ممکن است پوست چرب داشته باشید.
پوست مختلط، اگر نوع پوست مختلط دارید، پوست اطراف ناحیه T چرب می‌شود.

17. آیا می‌توانم ضد آفتاب را مستقیما روی صورت بمالم؟

صورتت را بشوی. برای محافظت حداکثری، ضد آفتاب باید مستقیماً روی پوست مالیده شود. با استفاده از پاک کننده صورت مورد علاقه خود بشویید تا آرایش و روغنی که می‌تواند از چسبیدن کرم ضد آفتاب به درستی جلوگیری کند پاک کنید. سپس پوست خود را خشک کنید.

18. ضد آفتاب در چه دمایی نامناسب است؟

باید بدانید که محیط نگهداری ضدآفتاب خود در دمای بسیار بالا نباید باشد، در غیر این صورت باعث غیرفعال شدن مواد مؤثر آن می‌شود و همچنین اگر ضدآفتاب تاریخ مصرفش گذشته باشد صد درصد در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار می‌دهد.

19. آیا گذاشتن کرم ضد آفتاب در طول شب مشکلی ندارد؟

در واقع می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ و شکاف‌های احتمالی شود. همانطور که اشلی ماگوورن، MD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره توضیح می‌دهد، کرم ضد آفتاب قبل از اینکه بتواند به پوست نفوذ کند، نور خورشید را جذب و پخش می‌کند. از طرفی ضد آفتاب بالای پوست ما می‌نشیند و با انعکاس اشعه‌های خورشید را مسدود می‌کند.

20. قبل از استفاده ضد آفتاب چه محصولاتی استفاده کنیم؟

فقط از روال معمول مراقبت از پوست خود (پاک کننده، تونر، لایه بردار و غیره) پیروی کنید و یک سرم آنتی اکسیدان اضافه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.