ویژگی‌های عطر خوب

عطر ماده خوشبویی است که برای بدن و فضای مورد استفاده قرار می‌گیرد. عطرها از مواد طبیعی یا ترکیبی از اسانس‌های مختلف و معطر گرفته شده‌اند. پایه اصلی تمامی عطرها به صورت طبیعی از گیاهان خوشبو یا به صورت مصنوعی از مواد شیمیایی می‌باشد.
عطری که ما در بازار خرید لوازم آرایشی اصفهان می‌بینیم بستگی به عصاره‌های روغنی معطری دارد که شامل ترکیبات اتانول و یا آب و اتانول می‌باشد.
از ویژگی‌های عطر خوب ماندگاری بالاست، شدت و ماندگاری عطر بستگی به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس‌های طبیعی/ روغن‌های معطر) دارد به طوری که هر چقدر ترکیبات معطر بیشتر باشد شدت و ماندگاری عطر بیشتر است.

معیارهایی برای سنجش میزان غلظت حجم روغن معطر وجود دارد که عبارتند از: عصاره عطر یا پرفیوم perfume با غلظت ۱۵-۴۰٪ غلیظ‌ترین، ماندگارترین و گرانترین نوع عطر است. پودر عطر که شامل ۳۱٪ اسانس عطری است موجود در پودر تالک آرایشی که الکل هم ندارد. اسپریت یا دوپرفیوم یا ESDP ۳۰-۱۵٪ مواد معطره یک ترکیبی است که خیلی کم بین ادوپرفیوم و عصاره عطر وجود دارد.

ادوپرفیوم یا EDP با غلظتی بین ۱۰-۲۰٪ از معروف‌ترین نوع عطر در حوزه عطر بین فروشندگان و خریداران است چون از لحاظ قیمت و ماندگاری مناسب است. ادوتویلت EDT با غلظت ۱۲-۴٪ دارای بوی ملایمی است و با ماندگاری کم و باید در طول روز چندین بار استفاده کنیم.

ادکلن و پرفیوم میست با غلظت ۳-۸٪ و اسپلش، افترشیو با غلظت ۱-۳٪ در بازار وجود دارند. عطرهای خالص به طور عام به روی نقاطی که نبض دارند پاشیده می‌شوند مانند: پشت گردن، پشت گوش، قسمت داخلی آرنج و مچ و زانو به دلیل گرمای این نقاط باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شوند.

این یک اشتباه رایج است در بین مردم که عطر را در مچ دست خود اسپری می‌کنند و به هم می‌چسبانند در حالی که این حرکت باعث اختلال در نت‌های عطر شده و رایحه آن را تغییر می‌دهد. بنابراین بهتر است بعد از اسپری کردن عطر به طور طبیعی اجازه دهید روی پوست شما خشک شود.

عطر نبض

امروزه با توجه به پیشرفت علم در صنعت عطرسازی استفاده از هر مدل عطری متناسب با میزان غلظت رایحه آن در طول روز متغیر می‌باشد به طوری که در شامپوها و لوسیون‌های بدن به دلیل بوی ملایم و سبکی که در آن‌ها به کار رفته بهتر است صبح‌ها قبل از بیرون آمدن از منزل دوش بگیرید.

ادوتویلت‌ها با ماندگاری ۲-۴ساعته بعدازظهر و عطرهایی که روی نبض پاشیده می‌شوند مناسب غروب هستند. ادکلن‌ها با ماندگاری ۲ساعته و بسیار سریع پخش می‌شوند. عطرها با ماندگاری ۶ ساعت هستند.

عوامل مختلفی می‌توانند بر ماندگاری عطر تأثیرگذار باشند مانند: رژیم غذایی که غذاهایی که تند و چرب هستند باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شوند.
جنس پوست که هر چقدر چرب باشد و همچنین مصرف داروها روی ماندگاری عطر تأثیرگذار هستند.

ویژگی‌های عطر خوب

به دلیل تنوع زیاد محصولات خوشبوکننده بدن مشتری‌ها زمان خرید از فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان دچار سردرگمی می‌شوند به همین دلیل مقاله‌ای آماده کردیم که بتوانید با شناخت ویژگی‌های یک عطر انتخاب درستی داشته باشید.
شاید از خودتان سؤال کرده باشید که عطری با ترکیبات روغن‌های خوشبو و الکل چگونه است ماندگاری دارد؟ در صورتی که الکل زود از بین می‌رود و همچنین این روغن‌ها ممکن است ماندگاری زیادی نداشته باشند. حتماً برایتان جالب است بدانید که بعضی از عطرها معمولاً بوسیله برخی از حیوانات با دوام می‌شوند. حیواناتی مانند آهو که با ایجاد مشک به ماندگاری عطر کمک زیادی می‌کنند.

تولیدکنندگان عطر در بعضی از عطرها مقداری مشک و عنبر اضافه می‌کنند تا ماندگاری طولانی‌تری عطر روی بدن داشته باشد. با همه این توضیحات میزان دوام ماندگاری پرفیوم و ادوپرفیوم نسبت به بقیه عطرها بیشتر است و اگر عطر با دوام میخواهید حتماً از این دو گروه عطر بخرید.

خرید عطر

چگونه در زمان خرید یک عطر خوب را تشخیص دهیم؟

از ویژگی‌های عطر خوب می‌توان به ضد حساسیت بودن، شیشه و ظاهر با کیفیت، پخش بو و ماندگاری مناسب، اصالت عطر، رایحه مطلوب و عالی، مناسب با روحیات طرف باشد، برند معتبری داشته باشد دقت کنید.

آیا یک عطر را می‌توان برای همه فصل‌ها استفاده کرد؟

عطری که انتخاب می‌کنید بهتر است مناسب با شخصیت شما باشد زیرا عطر امضای هر شخصی است. عطرهایی که در فصل زمستان استفاده می‌کنید باید رایحه‌ای سنگین داشته باشند چون عطرهای سبک به دلیل سرما ماندگاری زیادی ندارند و بوی وانیل و رایحه چوب صندل جز رایحه‌های فصل سرد سال هستند. رایحه‌های مناسب فصل زمستان شامل عطرهای تند، گرم و شیرین می‌باشند که توضیحات در مورد هر کدام از رایحه‌ها در این مقاله داده خواهد شد.

رایحه تند در دسته‌بندی بوهای گرم است و شامل ادویه‌های مورد علاقه خود دارچین، هل و… می‌باشد. این مدل عطرها به عطر شرقی معروف هستند و رایحه خاصی دارند.

از ویژگی‌های عطر خوب برای فصل زمستان همانطور که گفتیم رایحه شیرین است که یادآور جشن کریسمس می‌باشد. رایحه چوب عطر مناسبی برای فصل سرما است چون خیلی تأثیرگذار است و یادآور درختان کاج یا بوی چوب سوخته است. بلوط خاکی، لوبنانوم، برگاموت و پانچولی در این دسته قرار گرفته‌اند.

عطر مخصوص زمستان

برای اینکه بتوانیم از ویژگی‌های یک عطر خوب اطلاع داشته باشیم حتماً باید در مورد برند و طرز استفاده از آن آگاهی داشته باشیم. حقیقت این است که فقط انتخاب یک عطر استاندارد ملاک خوب بودن نیست و نمی‌توان از طریق آن کیفیت و دوام آن را اطمینان داشت. در ادامه مقاله ویژگی‌های یک عطر مناسب فصل تابستان را توضیح داده‌ایم.

همانطور که گفتیم عطر مناسب فصل زمستان باید گرم، تند و شیرین باشد.

چون سرما دوام آن عطر را بیشتر می‌کند ولی در فصل تابستان کاملاً برعکس است و باید عطرهایی با رایحه خنک انتخاب کنید، رایحه‌هایی که بوهای گل و میوه و خنکی را به همراه داشته باشند.

گرمای هوا بر روی پخش و ماندگاری عطر تاًثیر زیادی دارد. از دیگر ویژگی‌های یک عطر مناسب فصل گرم و تابستان ملایم و سبک بودن آن است. رایحه‌هایی شبیه گل و مرکبات ولی عطرهای سنگین که رایحه‌های مشک و عنبر دارند در ترکیب با هوای گرم به آسانی تغییر می‌کنند و کیفیت و ماندگاری خودشان را از دست می‌دهند.

عطر مخصوص تابستان

وگان چیست؟

اگر فکر می‌کنید که همه عطرها وگان نیستند؟ شما تنها نیستید چون مشابه آن در دنیای مراقبت از پوست که شامل عطرها هم می‌شود می‌توانند حاوی محصولات حیوانی مانند عسل، شیر و موم باشند.

وقتی عطری به عنوان وگان علامت‌گذاری می‌شود به این معنی است که فرمول آن شامل هیچگونه محصولات حیوانی نمی‌باشد، چون دوستدار محیط زیست هستند و همه چیز را شفاف در مورد ساخت عطر توضیح می‌دهند.

اگر عطری مشخص نمی‌کند که گیاهی و عاری از محصولات حیوانی است و بهتر است که فرض را بر این باور بگذاریم، ولی مواظب لوگوی مشهور جهانی اسم حیوان دست آموز بدون ظلم باشید و هرگونه ادعای روی بسته‌بندی را دقت کنید. در حالی که امروزه از آن عطرها بسیار نادر استفاده می‌شود، تعداد انگشت شماری از مواد حیوانی وجود دارد که در ادامه این مقاله صحبت کرده‌ایم.

سیوت: سیوت یک پستاندار کوچک شب زنده دار است و با ویژگی‌های گربه مانند که از دهه ۱۹۱۰ از ترشحات آن به عطر مشک استفاده می‌کردند. این حیوان معمولاً در قفس اسیر می‌شود تا این فرایند کار کند. بنابراین تصور می‌شود که سلامتی آن غیر اخلاقی است.

عنبر: در قرن ۱۹ رایج بوده است، اما امروزه کمتر از آن استفاده می‌شود. عنبر از ترشح اسپرم نهنگ می‌باشد که عطری تازه و خاکی به همراه دارد. در حالی که به دست آوردن عنبر از یک نهنگ صرفاً به دلیل خواص تندش غیراخلاقی است. همچنین می‌توان آن را به روش پایدارتری جمع آوری کرد مانند زمانی که یک نهنگ در ساحل می‌آید.

طرز استفاده عطر

قبل از اینکه هر عطری را یکسان از آن استفاده کنید بهتر است از برچسب روی آن را دقت کنید و یا از یک متخصص در مورد نحوه استفاده از آن سؤال کنید. به عنوان مثال: یک افترشیو که به صورت اسپلش طراحی شده و برای بستن منافذ بعد از اصلاح استفاده می‌شود محصولی کاملاً متفاوت از ادوتویلت است که هرگز نباید روی پوست تازه اصلاح شده استفاده شود. بهترین مکان برای نگهداری شیشه‌های عطر کجاست؟

شیشه‌های عطر با توجه به ظاهر زیبایی که دارند و اکثر مردم آن‌ها را در حمام نگهداری می‌کنند و از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی به حمام می‌دهد، ولی بهترین مکان برای نگهداری عطرها در جای خنک و تاریک است. با قرار دادن عطرهای خود در جعبه و یا کمد می‌توانید عطرهایی که برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌کنید را مدت طولانی‌تری داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.