سوالات کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو چند سالی است که رواج پیدا کرده است، ممکن است برای شما هم سوالات مختلفی در مورد کراتینه کردن مو ایجاد شده باشد، ما در این مقاله به بررسی رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو می‌پردازیم.

رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو

رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو عبارت است از:

  1. کراتینه با موهای شما چه می‌کند؟
  2. آیا کراتینه برای مو بی خطر است؟
  3. آیا کراتینه برای رشد مو مفید است؟
  4. آیا کراتین باعث ریزش مو می‌شود؟
  5. آیا کراتینه برای موهای نازک مفید است؟
  6. آیا کراتینه موها را صاف می‌کند؟
  7. عوارض جانبی کراتین چیست؟
  8. آیا می‌توانم موهایم را بعد از کراتینه برس بزنم؟
  9. معایب درمان کراتینه مو چیست؟
  10. آیا کراتین موهای شما را پرپشت می‌کند؟
  11. بایدها و نبایدهای بعد از کراتینه درمانی چیست؟
  12. چرا بعد از کراتینه درمانی موهای من هنوز وز است؟
  13. چگونه با کراتینه درمانی بخوابیم؟
  14. چرا نباید کراتینه درمانی کنید؟
  15. صاف کننده بهتر است یا کراتینه؟
  16. آیا می‌توان در خانه کراتینه انجام دهید؟
  17. درمان کراتینه مو چه مدت زمانی بر روی موها ماندگاری دارد؟
  18. کراتینه با موهای شما چه می‌کند؟
  19. چگونه می‌توان موهای خود را به طور طبیعی کراتینه کرد؟
  20. اگر در 48 ساعت اول کراتینه درمان موهای خود را بشویید چه اتفاقی می‌افتد؟
  21. موها بعد از کراتینه درمانی به چه صورتی هستند؟
  22. مزایا و معایب درمان چیست؟
  23. هر چند وقت یکبار باید بعد از درمان کراتینه موهای خود را بشوییم؟
  24. آیا می‌توان بعد از درمان کراتینه از روغن‌های مخصوص مو استفاده کرد؟

در ادامه جواب هر یک از سوالات زیر را بررسی خواهیم کرد.

1. کراتینه با موهای شما چه می‌کند؟

رشته موهای شما از تعداد زیادی سلول به نام کوتیکول تشکیل شده‌اند که با عمل کراتین کردن این سلول‌ها مواد کراتین را جذب و باعث صافی مو می‌شوند و در نتیجه موهای شما براق به نظر می‌رسد.

هم چنین کراتین باعث می‌شود موهای شما صاف شود و برای حالت دادن به سختی این کار را انجام ندهید. اگر موهای مجعدی دارید ظاهر آن را کمتر به صورت وز نشان می‌دهد.

تأثیر کراتینه بر روی موها

2. آیا کراتینه برای مو بی خطر است؟

کراتین برای کسانی که موهای وز دارند و می‌خواهند موهای صاف و بلند داشته باشند عالی است. مواد شیمیایی کراتین نسبت به سایر روش‌های صاف کننده کمی کمتر مضر است.

3. آیا کراتینه برای رشد مو مفید است؟

به بیان ساده کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که با ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین‌های B، C، گوگرد و روی ترکیب شود. این ماده زیستی رشته‌ای همراه با مواد مغذی ضروری نه تنها به رشد مو از فولیکول خود کمک می‌کند بلکه آن را قادر می‌سازد تا به درستی روی پوست پخش شود.

4. آیا کراتین باعث ریزش مو می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو در مورد ریزش مو می‌باشد، در پاسخ باید بگوییم متأسفانه بله چون مواد بکار رفته در کراتین بسیار قوی هستند و این مواد شیمیایی قابلیت اینکه بلافاصله یا بعد از مدتی باعث ریزش بیش از حد مو می‌شوند و بجز آن عواقبی مانند: خارش، سوزش را به همراه دارند.

5. آیا کراتینه برای موهای نازک مفید است؟

خیر زیرا این راه درمان برای حالت دادن به موهای صاف، نازک و یا مجعد نیست و به دلیل وجود مواد شیمیایی سمی باعث بروز بیماری‌های دیگری هم می‌شود.

6. آیا کراتینه موها را صاف می‌کند؟

در زمان استفاده از مواد کراتینه این مواد به مدت ۲۰ دقیقه باید بر روی موهای شما باقی بماند تا اثر اصلی که صافی مو است را کاملاً نشان دهد و این صافی مو به دلیل وجود ماده شیمیایی فرمالدئید می‌باشد که قبل از سشوار و اتو کشیدن به شما موهای صافی را می‌دهد.

کراتینه درمانی

6. عوارض جانبی کراتین چیست؟

از رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو در مورد عوارض جانبی کراتین می‌باشد. سازمان غذا و دارو این هشدار را می‌دهد که به دلیل وجود ماده شیمیایی فرمالدئید و مابقی ترکیباتی که در درمان کراتینه وجود دارد باعث به وجود آمدن عواقبی مانند: سوزش چشم، خس خس سینه، سردرد، سرگیجه، گلودرد، حالت تهوع و درد قفسه سینه می‌شود.

7. آیا می‌توانم موهایم را بعد از کراتینه برس بزنم؟

توصیه می‌کنم ۷۲ ساعت (۳روز) صبر کنید. در حالت ایده آل شما در ۷۲ ساعت اول کراتینه درمانی هیچ کاری با موهای خود انجام ندهید.

8. معایب درمان کراتینه مو چیست؟

ممکن است پس از درمان حجم موهای شما کم شود زیرا موهای شما براق و صاف شده‌اند. در صورت‌ عدم وز موها می‌توانند خیلی زود چرب و شل شوند. درمان‌های کراتینه مو گران هستند بخصوص که فقط ۳ تا ۶ ماه دوام دارند.

9. آیا کراتین موهای شما را پرپشت می‌کند؟

نه کراتین موهای شما را ضخیم نمی‌کند اما از آن در برابر آسیب محافظت می‌کند. محصولات کراتینه عمدتاً برای صاف کردن موها استفاده می‌شود. کیفیت موادی که استفاده می‌شود بسیار مهم است، اکثر آرایشگاه‌هایی که خدمات کراتین را به صورت حرفه‌ایی انجام می‌دهند از بهترین فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان مواد کراتین را تهیه می‌کنند.

10. بایدها و نبایدهای بعد از کراتینه درمانی چیست؟

باید و نبایدهای بعد از کراتین از رایج‌ترین سوالات کراتینه کردن مو است که برای افراد پیش می‌آید، ۷۲ ساعت بعد از درمان کراتینه نباید شامپو بزنید. همیشه موهای را کوتاه کنید. اگر موهای شما در ۷۲ ساعت اول خیس شدند سشوار و صاف کنید.
موهای خود را با سشوار حالت دهید و در صورت تمایل در طول ۷۲ ساعت برس بزنید. هنگام حمام کردن موها را در کلاه دوش قرار دهید.

11. چرا بعد از کراتینه درمانی موهای من هنوز وز است؟

بعد از هر درمان کراتینه تعادل بین رطوبت و پروتئین در موهای شما بهم خورده و بدلیل غلظت بالای پروتئین مورد استفاده در طول عمل از همگام خارج می‌شود. این باعث می‌شود موها شکننده شوند و در درازمدت کاری باید برای آن‌ها انجام دهید.

12. چگونه با کراتینه درمانی بخوابیم؟

بهتر است که تا ۳ روز اول کراتینه درمانی موهای خود را آزاد بگذارید و به هیچ عنوان و هیچ مدلی نبسته باشید و در زمان خواب از روبالشتی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید که موهای شما خمیده و یا وز نشوند و سعی کنید در طول زمان خواب به پشت بخوابید.

13. چرا نباید کراتینه درمانی کنید؟

کراتین یک پروتئین طبیعی است ولی با چند مواد دیگر ترکیب شده و که نام یکی از آن‌ها فرمالدئید می‌باشد. انجمن سرطان آمریکا هشدار می‌دهد که فرمالدئید یک سرطان‌زا شناخته شده است. این بدان معنا است که ممکن است باعث سرطان یا به رشد سرطان کمک کند.

14. صاف کننده بهتر است یا کراتینه؟

صادقانه بگویم هر دو درمان تضمین می‌کنند که موهایی نرم، براق و بدون وز داشته باشید. درمان صاف کردن طولانی مدت ۳ ماه طول می‌کشد در حالی که درمان کراتینه که با استفاده از فرمالدئید انجام می‌شود حدود ۵ ماه طول می‌کشد. کراتینه تراپی موهای مشا را از داخل ترمیم می‌کند.

موهای درمان شده

15. آیا می‌توان در خانه کراتینه انجام دهید؟

شما می‌توانید در خانه موهای خود را کراتینه کنید ولی انتظار اینکه مانند یک آرایشگر حرفه‌ای موهای شما صاف و براق شود انتظار زیادی است.

16. درمان کراتینه مو چه مدت زمانی بر روی موها ماندگاری دارد؟

پس از انجام درمان کراتینه مو و پس از دوره انتظار عدم شستشو باید از شامپوی فاقد سولفات سدیم برای کمک به حفظ درمان استفاده کنید، در بین انواع مختلف شامپوهایی که در بازار وجود دارد شامپو کراتینه سیف لند 400 میل با توجه به کیفیت و قیمت خوبی که دارد، انتخاب مناسبی است. انتظار داشته باشید که نتایج دو تا دو ماه و نیم دوام داشته باشد.

17. چگونه می‌توان موهای خود را به طور طبیعی کراتینه کرد؟

  • زرده تخم مرغ، عسل، روغن بادام
  • موز، آواکادوو
  • سس مایونز، آواکادوو
  • ماست، کرم، تخم مرغ
  • آواکادوو، شیر نارگیل
  • دانه کتان

هزینه کراتینه درمانی از سالنی به سالن دیگر متفاوت است ولی به طور معمول گران است و اگر موهای شما جزء آن دسته از موهایی است که مدام وز دارد و باد می‌کند و یا زمان زیادی را روی موهای خود می‌گذرانید راه با ارزشی است.

18. اگر در 48 ساعت اول کراتینه درمان موهای خود را بشویید چه اتفاقی می‌افتد؟

اولاً که بهتر است تا ۷۲ ساعت صبر کنید در غیر اینصورت تمام هزینه‌هایی که در این روند گذاشته‌اید بیهوده می‌شوند. از آنجایی که کراتینه درمانی نیمه دائمی است با شستن موها بلافاصله بعد از عمل موهایتان را خراب می‌کنید.

19. موها بعد از کراتینه درمانی به چه صورتی هستند؟

بعد از این درمان موها به حالت ابریشمی صاف در می‌آیند و بعد از گذشت چند ماه دیگر به این صورت نیستند. درمان کراتینه برخلاف روش‌های صاف کردن و ریباندینگ است. موهای شما به طور کامل صاف نمی‌شوند و حجم موهای شما کم خواهد شد و باعث می‌شود ریشه‌های موی شما مجعد نباشد و ساقه موهای شما براق باشد.

20. مزایا و معایب درمان کراتینه چیست؟

مزایا: درمان کراتینه پروتئین‌های طبیعی را در موهای شما بازیابی می‌کند.

منفی: برای موهای عالی هزینه پرداخت کنید.

حرفه‌ای: از موهای کراتینه برای همه مدل مویی مناسب است

معایب: درمان کراتینه یک فرایند کاربردی شدید است

21. هر چند وقت یکبار باید بعد از درمان کراتینه موهای خود را بشوییم؟

بهتر است که همانطور که گفتیم بعد از ۳ روز موهای خود را بشویید ولی بعضی از افراد به دلیل اینکه زودتر از بقیه موهایشان چرب می‌شود بهتر است یک روز در میان این کار را انجام دهند.

22. آیا می‌توان بعد از درمان کراتینه از روغن‌های مخصوص مو استفاده کرد؟

آرایشگران حرفه‌ای از روغن آرگان برای ترکیب با کراتینه استفاده می‌کنند تا موهای شما در طول درمان در برابر آسیب‌های ناشی از فرایند شیمیایی و حرارت بالا مقاومت داشته باشد. روغن آرگان در بهبود موهای آسیب دیده فواید باورنکردنی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.