انتخاب رژ لب

برای انتخاب رژ لب در ابتدا باید رنگ پوست خود را به روش زیر تعیین کنید.
پوست خود را در نور طبیعی ببینید تا رنگ چهره خود را متوجه شوید. روشن، متوسط، برنزه، عمیق بهتر است روی پوست خط اطراف فک خود بیشتر دقت کنید.

پوست روشن: پوست شما بسیار رنگ پریده یا شفاف است و به راحتی می‌سوزید. ممکن است کک و مک و مقداری قرمزی داشته باشید.
پوست شما رنگ پریده است. هنگامی که در آفتاب هستید، می‌سوزید و ممکن است برنزه شوید.

متوسط: شما خوش شانس هستید که پوست حساسی ندارید و به راحتی برنزه نمی‌شوید و نمی‌سوزید.

برنزه: پوست شما به دلیل برنزه بودن به رنگ زیتونی است و به ندرت دچار آفتاب سوختگی می‌شوید و حتی در زمستان هم پوست شما برنزه به نظر می‌رسد.

عمیق: پوست شما تیره است و هرگز دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوید. موهای شما احتمالا سیاه یا قهوه‌ای تیره است.
به رنگ رگ‌های داخل مچ دست خود نگاه کنید. این یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا رنگ پوست گرم، خنثی یا سرد دارید یا خیر. رگ‌های آبی یا بنفش نشان می‌دهد که شما رنگ پوست سردی دارید.
رگ‌های سبز به این معنی است که شما پوستی گرم دارید.

تعیین رنگ پوست

اگر دچار تردید هستید در تشخیص رنگ رگ‌هایتان احتمال زیاد رنگ پوست شما خنثی است و می‌توانید از تمامی رنگ‌های سرد و گرم استفاده کنید و البته کسانی که پوست زیتونی دارند معمولاً ته رنگ خنثی دارند.

توجه کنید که پوست شما به خورشید چگونه واکنش نشان می‌دهد:
آیا به راحتی برنزه می‌شوید یا می‌سوزید؟

زنان آفریقایی، هندی پوست تیره‌ای دارند به دلیل وجود ملانین زیادی که در پوست آن‌ها وجود دارد و نشان می‌دهد که رنگ پوست گرمی دارند. اگر قبل از برنزه شدن پوست صورت شما می‌سوزد و یا اصلاً تغییر رنگ پوستی در آفتاب شدید نمی‌کنید به این دلیل است که شما ملانین کمتری دارید و تناژ پوست شما آبی و یا به عبارتی سرد است.

همچنین اگر پوست آبنوسی دارید ممکن است در این دسته قرار بگیرید که صورتی برنزه و تیره دارید.
جواهرات طلا با رنگ پوست گرم بهتر به نظر می‌رسد. زیورآلات نقره‌ای در رنگ پوست‌های سرد بهترین ظاهر را دارند. هر دو رنگ زیورآلات با رنگ پوست خنثی‌تر خوب به نظر می‌رسند.

رنگ زیورآلات برای انواع پوسترنگی را پیدا کنید که یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی لب شما باشد.

اگر دوست دارید زمان لبخند زدن رنگ دندان‌های شما سفیدتر جلوه کند بهتر است از رژ لب‌های رنگ روشن و یا قرمز استفاده کنید زیرا رژهای در طیف رنگ نارنجی باعث می‌شود ظاهر دندان‌های شما را کدر و تیره نشان دهد.

اگر دوست دارید در آرایش خود لب‌های پرتری داشته باشید و یا لب‌های شما باریک است بهتر است از بالم لب و براق کننده لب استفاده کنید و از رنگ‌های مات برای حجیم کردن لب‌های خود پرهیز کنید ته رنگ و رنگ چهره خود را مشخص کنید.

توجه کردن به رنگ چهره در انتخاب رژ لب شاید به شما کمک کند ولی عمده توجه شما باید روی رنگ رژ لبی باشد که به شما احساس خوبی می‌دهد.
سایه‌هایی را که کارشناسان برای رنگ چهره و رنگ پوست شما توصیه می‌کنند، آزمایش کنید.
اگر پوست روشنی دارید، صورتی روشن، مرجانی، هلویی، برهنه یا بژ را امتحان کنید. اگر ته رنگ سرد دارید، موکای ملایم و برهنه را امتحان کنید. ته رنگ‌های گرم، صورتی کم رنگ یا برهنه با کمی هلویی را امتحان کنید.
اگر رنگ پوست شما متوسط است، بهتر است از رنگ‌های رز، ارغوانی یا توت استفاده کنید.

ته رنگ‌های سرد، سایه‌های صورتی را امتحان کنید. ته رنگ گرم با مس یا برنز آزمایش کنید. اگر پوست شما برنزه است، سعی کنید از رنگ‌های قهوه‌ای و بنفش دوری کنید و به سراغ رنگ‌هایی با ته رنگ نارنجی بروید. بیشتر رنگ‌های دیگر عالی به نظر می‌رسند. مرجانی یا صورتی تیره را امتحان کنید.
اگر رنگ پوستتان خیلی تیره است، رنگ‌های قهوه‌ای یا بنفش مانند گردو، کارامل، آلو یا شراب را امتحان کنید.

ته رنگ‌های سرد باید به دنبال قرمزهای یاقوتی و شرابی باشند. ظاهر لب‌های خود را در آرایش ظریف نشان دهید. مگر اینکه بخواهید با لب‌های پررنگ حرف بزنید (که کاملاً خوب است)، سایه‌های قوی را فقط روی لب پایین خود بزنید.
لب‌های خود را به هم فشار دهید، سپس از انگشت خود برای یکدست کردن رنگ استفاده کنید.
انتخاب رنگ قرمز مناسب
رنگ مناسب برای رنگ پوست خود را پیدا کنید. باز هم، از رنگ پوست خود به عنوان راهنما استفاده کنید، اگر رنگ مورد علاقه خود را پیدا کردید که «قوانین» را زیر پا می‌گذارد، آن را دنبال کنید!

با غرور قرمز بپوش این یک ظاهر کلاسیک است که هر زنی بدون در نظر گرفتن سن، پوست، مو، چشم یا رنگ لب می‌تواند آن را داشته باشد. مالک آن بود!

انتخاب رنگ رژلب روزمره

نحوه خرید رژ لب

حتماً قبل از خرید رژ لب از فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان آن را بر روی لب‌های خود امتحان کنید و یا از فروشنده بخواهید مقداری الکل و یا گوش پاک کن به شما بدهد تا بتوانید آن رژ را روی لب‌های خود تست کنید.

اگر نمی‌خواهید رژ لب تستر را روی دهان خود بزنید، آن را روی پدهای نوک انگشتان خود تست کنید.
قبل از امتحان کردن رنگ دیگر، یک رنگ لب را به طور کامل حذف کنید.
مطمئن شوید که در یک منطقه با نور مناسب هستید.
رژ لب را با آرایش کم یا بدون آرایش روی صورت خود امتحان کنید. به دنبال سایه‌ای باشید که بدون آرایش دیگری استفاده شود، صورت شما را روشن کند و آرایش‌های دیگر را غیر ضروری کند.

در بعضی از موارد اتفاق می‌افتد که شما به دلیل انتخاب‌های زیاد در رنگ رژ لب دچار تردید شوید بهتر است از فروشنده که تجربه بیشتری دارد کمک بخواهید. رنگ لب را خیلی با لباستان هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر لباس قرمز آتشین به تن دارید، پوشیدن دقیقاً همان رنگ روی لب‌هایتان بسیار جذاب به نظر می‌رسد.
از آن لذت ببرید و آزمایش کنید، اما اگر مطمئن نیستید این دستورالعمل‌ها را در نظر بگیرید:
لب‌های برهنه تقریباً با هر چیزی عالی به نظر می‌رسند. این یک ظاهر گاه به گاه عالی است و می‌تواند به بازی چشم‌های دراماتیک کمک کند.
قرمز می‌تواند به یک لباس نسبتاً ساده درام ببخشد. سعی کنید با پوشیدن قرمز با لباس‌های بسیار روشن یا لباس‌هایی با طرح‌های دیوانه‌وار غافل نشوید.

رنگ صورتی بسیار عالی است و در طیف‌های رنگی زیادی وجود دارد و ظاهری ظریف از شما به نمایش می‌گذارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.